Ons Team

Je bent hier:  » IKC Cadans » Ons team

IKC Cadans heeft een duidelijke visie op onderwijs en kinderopvang. De verschillende achtergronden van de oprichters zorgen voor een breed fundament en een doordacht organisatorisch concept. Het Integraal Kind Centrum nieuwe stijl past helemaal in de moderne tijd en levert een bijdrage aan de behoeften van ouders en leerlingen.

Ontdekken, spelend ontwikkelen, samen zijn, vrienden en maatjes hebben, plezier maken, leuke activiteiten doen, lessen in de buitenlucht, jezelf zijn en ondertussen fantastische leerresultaten neerzetten.

De school van de toekomst? IKC Cadans is er klaar voor!

Marian

Wat ik het liefste doe is mensen begeleiden in hoe ze het beste in zichzelf en anderen naar boven halen. Mogelijkheden en kansen ontdekken, ontwikkelen en benutten. Ik wil zoveel mogelijk investeren in de ontwikkeling van de kinderen van nu, omdat zij de samenleving van morgen vormen. Vanuit mijn rol als bestuurskundige, directeur, adviseur in kinderopvang en onderwijs heb ik ervaren dat er nog een wereld te winnen valt. Er is zoveel meer inzicht in pedagogische ontwikkeling, leerstijlen en leermethodes. Deze kennis willen we uitdragen. De tijd is rijp om met andere betrokken en enthousiaste professionals het leukste en beste IKC nieuwe stijl te realiseren

Hanneke

Als master afgestudeerde onderwijskundige heb ik kennis mogen nemen van veel verschillende zienswijzen op het onderwijs. Tijdens mijn studie, stage in Nederland en mijn stage in Zuid-Amerika heb ik gezien dat men bij elke onderwijsvorm (vrije school, jenaplan, Montessori etc.) tegen iets aanloopt. Ik zie mogelijkheden om de positieve punten van elke onderwijsvorm te bundelen in IKC Cadans, met als uitgangspunt: de leerling. Ik ben van mening dat een school een veilige, fijne en uitdagende plek moet zijn om de ontwikkeling van de leerling te maximaliseren. Daarnaast heb ik mij gedurende mijn studie verdiept in positieve psychologie, growth mindset en mindfulness in het onderwijs. Ik zie erg veel baat in het toevoegen van deze aspecten in het onderwijs van de jonge leerlingen om hen uit te laten groeien tot autonome, verantwoordelijke, grensverleggende en kritische deelnemers van onze mooie maatschappij.

Tessa

Ik ben een energieke, gepassioneerde en betrokken professional met jarenlange ervaring in activiteitengerichte kinderopvang in diverse functies. Na mijn opleiding Facility Management en gespecialiseerd pedagogisch werk, heb ik mij verder verdiept in organisatiepsychologie en werkgeluk. Momenteel ben ik als activiteitenmanager verantwoordelijk voor projecten op circa 100 kinderopvang locaties. Waarbij speelse ontwikkeling met behulp van activiteiten, ondersteund door een eigen ontwikkelde methode voor activiteitontwikkeling, voor mij centraal staat. Met mijn kennis en passie zie ik een mooie kans om bij te dragen aan het proces van positieve (talent) ontwikkeling van ieder kind.

Robin

Na mijn bachelor en master van de academische pabo en onderwijswetenschappen ben ik aan de slag gegaan als onderwijskundige op de Hogeschool, extern projectmanager en als leerkracht. Ik ben nauw betrokken geweest bij de (curriculum)ontwikkeling van verschillende opleidingen en cursussen. Daarnaast heb ik veel basisscholen, systemen en methoden mogen ontdekken. Ik ben pro-actief, open-minded, kritisch en fanatiek. Ik zie kansen in het huidige onderwijs, omdat we kinderen gaan opleiden voor beroepen die wellicht nog niet bestaan. Een sterke basis, prikkelende omgeving, strakke doch eenvoudige organisatie en het verweven van kennis en vaardigheden in authentieke situaties, zodat we tegemoet kunnen komen aan de leerbehoeftes van ieder kind. Een optimale ontwikkeling en ontdekking van ieders eigen ik en met stip op 1: het leerplezier.

“The best teachers are those who show you where to look, but don’t tell you what to see” – A.K. Trenfor